18 March 2011

“CONTEST GIGS(Gaya Islam Gaya Saya)- Miss Yuu"




salam kepada readers yg sudi bace blog aku...

hari ni, aku nekad nak join satu contest ni by miss yuu(sape nak join boleh la pegi blog cik manis ni) sebab mmg xde keje nak buat bila cuti sem mcm nie.hehe..dan contest kali ni berkaitan dengan pemakaian seorang umat Islam. mula-mula tu, aku rasa mcm nak tak nak je join contest ni..bkn ape..dressing aku pun x bape nak betul lagi.tiba-tiba nak join contest mcm nie..

so bila aku pikir balik, aku cuba berfikiran positif.manelah tau kan, bila aku dah join contest ni,  kot-kot aku lah boleh berubah dr segi ni..dan buat pengetahuan semua, aku ni student SMKA mse skolah dulu-dulu, dan sekarang ni, aku merupakan penuntut dari jurusan  syariah dan undang-undang dekat KUIS.(sape x knal kuis, bole google). so, adalah serba sedikit ilmu yang aku perolehi. Alhamdulillah...walaupun org nmpak aku bkn mcm bdak skolah agama..hehe

ok...melampau pnjg sgt dah essay aku ni..hehe..
so, ni gmbar yg aku pertaruhkan..gmbar ni masa diploma yer..
bertudung labuh yang x bape nak labuh




"CONTEST GAYA ISLAM GAYA SAYA BERMULA"



Telah bersabda Rasulullah SAW : ' 
Suci itu sebahagian daripada iman, dan Alhamdullilah memenuhi timbangan, dan Subhanallah Wal-Hamdullilah pula akan memenuhi ruang antara langit dan bumi. Dan sembahyang itu cahaya, dan sedekah itu bukti, dan sabar itu sinaran dan Al-Quran itu dalil bagimu atau atasmu. Setiap manusia berusaha, ada yang menjual dirinya, ada yang memeliharanya dan ada yang membinasakannya. '

p/s: berusahalah kita ke arah kebenaran...dan janganlah kita berusaha ke arah yang tidak diredhai Nya..
semoga Allah sentiasa meredhai orang-orang yang berusaha
ke jalan yang benar dan diredhaiNya..
aminnn..



saya tag entry ni untuk:

No comments: