5 April 2011

KANSER PEMBUNUH NOMBOR 1

salam....

mmmmm...korang semua msti tau kan kanser tu ape?dan korang semua msti ngeri bila perkataan kanser tu disebut?sbenarnya, aku terpanggil nak buat entry pasal kanser disebabkan berita yang aku terima petang semalam..salah sorang sedara jauh ma aku telah dipanggil olehNya yg menderita penyakit kanser otak..innalillahiwainnailahiraji'un...dan buat pengetahuan semua, arwah hanyalah seorang anak kecil dan juga baru kehilangan salah seorang sedara terdekatnya 3 bulan lepas akibat penyakit kanser hati peringkat 4.  

walaupun aku dan keluarga arwah tidak rapat, tapi aku dapat memahami perasaan keluarga arwah..sebabnya mak sedara aku sndiri pun menderita penyakit kanser..cuma yang berbeza hanyalah jenis kanser tersebut..aku  memanggilnya atih dan beliau merupakan adik beradik sebelah mak aku. hubungan aku dan kedua-dua anknya mmg rapat mengalahkan sepupu2 aku yg lain..hehhe..

masih lagi aku ingat bila menerima berita yg kanser atih telah merebak ke hati. pada msa tu, hanya Allah je tau perasaan aku...trus aku teringatkan pada anak2nya..kami sekeluarga mmg sedih sgt2.(buktinya, nenek sdare aku siap nangis lagi bile cite pasal die) tp atih mmg kuat semangat orgnya...dalam masa tgah sakit tu, sempat plak dia wasiatkan harta2 pada anak2 nya..lagi lah aku sedih bila dia buat mcm tu..huhu..

namun, dengan kuasa Allah, selepas buat kemo, dia kmbali sihat.dan smpai sekarang, atih masih lagi menjalani rawatannya. apa yang aku harapkan, Kau berilah atih umur yang pnjang Ya Allah..berilah atih peluang untuk melihat anak2 nya membesar dengan baik..hanya itu saja harapan seorang ibu...



with aliya syaifa, her youngest daughter...


p/s: tetiba aku rase mcm buat essay bm plak..gile bapak sekma...huhu..abaikan...



8 comments:

Republic Aku said...

arwah ayah saya meninggal kerana kanser hati juga...

Kamil Kahar said...

jgn putus smgt k...slalu berdoa...

huhu...tu dia gmbr punyela muncung...ngee~

♥e'in♥ said...

amin~ moga m.cik cpt sembuh..

cik anna said...

republic aku - takziah yer...semoga arwah ditempatkan di kalaangan org beriman


ncik kamil kahar- tu la yang sy slalu buat..hanya doa je yg mampu..ohohoh..abaikan muncung itu..burok bebenor;p


e'in- tq ain..amin..

GemukCantik said...

takziah, semua yang hidup pasti akan pergi. Al-Fatihah

Anonymous said...

kak!sapo dia hk mnggal 2?xtau pun..huhu

cik anna said...

alaaa..cucu mok su som..huhu..aku xkanl budak tu..aku knal mok su som jah..

Ultra Fulus said...

Salam bloggerwan..minta izin kongsi info ni..sayu baca post ni..

kwn sy pernah hidap kanser tahap 4..tahap maut..puncanya dari Resdung..

kini alhamdulillah selepas amik supplement TF..dia sihat..supplement ni trbukti hapuskn 97% sel kanser..

brbanding kimoterapi yg hanya membunuh 88% sel kanser..tapi jg mmbunuh sel2 lain yg mmbuat bdn kita lemah dan rambut gugur..

Maaf kpd pembaca..walaupn mcm promote barang..tapi sy sekadar ingin kongsikan info ini selepas wife sy hidap kronik asma..sudah hampir sembuh..
Ayah saya hidap diabetes sehingga mata berdarah dn hampir bernanah..alhamdulillah tanda darah mata hilang..

Terima Kasih