15 April 2011

kenangan bersamamu MS...

assalamualaikum...

wah!!hari ni hari jumaat...pghulu sgala hari tu...kat klntn cm biase..mmg jmaat sbtu hari cuti kiteorang..
org kat luar sne je la xcuti hari jmaat..heheh..xpe2..berkat sikit kerja di  hari jumaat ni...tp yg lelaki, jgn x g solat jumaat plak..ada paham???jgn ngade2 nak buat2 sakit plak..kan dpt sakit betul, baru pdn muka..huhu..

ok..stop passal hari jmaat..
sbnarnye, aku bknlah nak wat entry pasal hari jumaat..heheh..kalau korang ade bace entry yang sebelum ni, aku ade ckp yg aku rndukan maktabah syamilah..heheh..
korang tau x ape bnde tu??ok..meh sini nak trgkan..maktabah syamilah tu tmpat kita takhrij hadis..kat situ korang boleh la tau, perawi die siapa, jilid brape, kitab ape,hadis sahih ke, dhaif ke, dan seumpamanya.


ni la rupa thesis aku..hehe..


 aku blajar guna MS pun, mase buat thesis diploma..aku mmg kene guna bnyak MS ni sb aku buat tajuk pasal hari raya menurut sunnah..so bnyak la guna hadis...mula2 aku nak guna, mmg penim la...xreti sgt walaupun dah pegi bgkel untuk tahu cara2 nak takhrij hadis guna MS ni..hehe..pastu, nsib baik ade penyelia tersayam aku...ustaz Ismail Abdullah...dia lah yang menolong, check thesis aku..mmg muak lah nak betulkan ape yg salah..yg pling klakarnye, ustaz pggil aku kubur besar..hahha..mmg klakar la..die panggil aku mcm tu sb aku tggal kat Kg Beris Kubur Besar..

mase nak siapkan thesis ni, mmg bnyak sgt dugaan tau x?nak kene pegi lbrary la...eh2..bkn sbrang lbrary ok..stakat labrary kuis, xde ape yg boleh dicari..so trpaksa la pegi PN...mcm2 la..tu xkira duit lagi...nak kene print bagai..kalau yg kite buat tu betul xpe..kalau salah, betulkan balik..pastu print lagi..huhuh..namun berkat usaha dan tunjuk ajar lec dan kawan2 semua, aku berjaya siapkan jugak. dan yang pling mggembirakan, aku dpt A thesis..wahahahha..sayam sama ustaz sgt2..

dan thesis ni amatlah pntg bagi kiteorg semua tau x?sb nya kalau x siap, xley konvo lu tau...manyak susah kan???hhhmmmmm...yang paling menakutkan aku skang ni, thesis mase dgree.wah!wah!bkn mcm diploma dulu lagi tau..pages kene buat bnyak..tp xtau lah minimum smpai bape muka surat..pastu yang menakutkan skang, aku msti buat thesis yang ade sgkut paut dgn kos aku skang ni..dulu xpe la amek syariah je..

ape2 pun, mmg xsabau la nak habeh blaja...heheh..xsabau nak keje ni..doakan aku cpt2 habis blaja tau..k..laaa.nak out dulu..nak g makan rendang sat ngn my mum..
daaaa...


baru diploma..blum dgre, master, phd lagi..hmmmm..lmbatnye..;)


2 comments:

najihatussolehah said...

owh..hmm..degree kat kuis gak ke..

cik anna said...

najihatussolehah- ha a..nape??blaja kat situ gak ke?